شب دراز است!

یک خانم آلمانی رو که مسلمون شده آوردند تویِ یکی از برنامه هایِ تلویزیون؛ یک خانم مترجم هم اونجا هست که سوالاتِ جنابِ مجری رو ترجمه کنه… مجری شروع می کنه به سوال کردن: «معمولا کسانی که مسلمان میشن تعلقِ خاطرِ خاصی به بعضی از آداب و رسومِ مسلمان ها پیدا می کنن که بعضی از این آداب و رسوم تویِ ماه رمضان سفره ی افطار و نذری دادن به در و همسایه ست، لطفا از ایشون بخواید درباره ی حس و حالشون راجع به سفره هایِ افطار و پختن و پخش کردن نذری برایِ ما و بینندگان مون صحبت کنند.» خانم مترجم سوالِ جنابِ مجری رو ترجمه کردند، مهمانِ بیچاره نگاهِ کوتاهی از سرِ تعجب به مترجم انداخت و پشتِ سرِ هم چند تایی سوالِ از خانم مترجم درباره ی سوالِ جنابِ مجری پرسید و بعد جوابِ کوتاهی به سوالِ مجری داد.

جنابِ مجری رو کردند به خانم مترجم: «ظاهرا ایشون سوالِ من رو درست متوجه نشدند!»

خانمِ مترجم جواب دادند: «حقیقت اش خودِ من هم سوالِ شما رو متوجه نشدم، اگه امکانش هست سوال های آسون تری بپرسید!»

8 نظر برای “شب دراز است!

  1. عجب حرفی.خب راست میگه دیگه.این مجری ها هم بعضی هاشون کتک لازم هستن بس که کودن بازی در میارن.

  2. سلام مسعود جان
    روزگارت خوش
    من از پرتابه اومدم. خواستم بهت بگم اگه خواستی مینیمال هاتو جایی غیر از وبلاگت بنویسی پرتابه به شدت توصیه میشه. به خصوص این که هیچ محدودیتی تو نوشتن نداری.
    پیشاپیش خوش اومدی به پرتابه

  3. 1- از وبلاگ تا فرداها… آمدم اینجا و بسیار خوشمان آمد. البته از یک چیزی خیلی خوشم آمد که میخواستم ببینم اجازه کپی با ارجاع دادن به اینجا دارم یا نه؟
    من از تیترهای موجود در طبقه بندی موضوعی شما خوشم آمد. میشه من هم استفاده کنم؟

    2- مجری ها فکر میکنند همه دنیا و همه مسلمونها همون ایرانه کلا!

    1. بله البته کپی و ارجاع دادن با ذکر منبع هیچ اشکالی که ندارد؛ کلی هم ثواب دارد! :دی
      از طبقه بندی هم موضوعی هم بله؛ چرا که نه اصولا؟

  4. این برنامه ی مسخره عقیق ه
    با اون مجری ماهی تابه خورده ش که فکر میکنه خیلی نمکین و نایسه
    مسخره ن واقعا

بیان دیدگاه