تجربه های کتابفروشی- سه

از فروشگاه بیرون رفته بودم، تماس گرفتند و گفتند مشتری آمده و دنبال کتابِ خاصی می گردد. رفتم سراغِ شان، آقایی میان سال بودند و گفتند دنبال کتابی که شامل مناجات باشد می گردند، ردیفِ کتاب های ادعیه و مناجات را نشان شان دادم و گفتم کتابی که دنبالش می گردند را آنجا می توانند پیدا کنند. چند دقیقه ی بعد آمدند و گفتند منظورشان از مناجات، مناجات هایی بوده که شاعران مختلف نوشته اند و توضیح دادند که چند جایی شعرهایی با عنوان مناجات نامه از چندین شاعر خوانده اند و حالا همه ی آنها را در یک مجموعه می خواهند، جواب دادم که چیزی با این عنوان پیدا نخواهید کرد یا حداقل ما در بساطِ مان این طور چیزی نداریم… بعد ادامه دادند که دنبالِ شعر عرفانی می گردم، اسمِ مولانا را آوردند و گفتند شنیده ام که سعدی هم شعرهایِ خوبی تویِ این زمینه ها دارد. کلیات سعدی، مثنویِ معنوی، فیه مافیه و کلیات شمس را جلویِ رویش گذاشتم تا ورقی بزند و نگاهی بهشان بیاندازد…

چند دقیقه ی بعد برگشتم تا نتیجه ی کار را بدانم، کلیات سعدی را کناری گذاشته بود و گفت نگاه کردم و به کارم نمی آید… مثنوی معنوی و کلیات شمس جلویِ رویش باز بودند، بعد گفت: «واقعا همه ی این ها رو یک نفر نوشته؟» گفتم: «بله، مولانا» جواب داد: «من البته خودم اهل مطالعه هستم ولی منظورتون از مولانا همون حافظِ دیگه؟!»

یک دیدگاه برای ”تجربه های کتابفروشی- سه

پاسخی بگذارید

