لاکِ شیرین

تویِ یکی از این واحدهایِ دانشگاهی یک شهرِ بزرگ درس می خواند. دیروز بهش زنگ زدم، حال و حوصله نداشت. همان روز از حراستِ دانشگاه تماس گرفته بودند و ازش خواسته بودند سری بهشان بزند. تا جایی که من می شناسمش آدم صاف و ساده و بی حاشیه ای است. بعد از تلفن، بلند شده بود رفته بود دانشگاه؛ آنجا برگه ای جلویِ رویش گذاشته بودند که به خاطرِ مشکلِ اخلاقی اجازه ی شرکت در امتحاناتِ پایانِ این ترم را نداری… می گفت: «جا خوردم، وا رفتم… من؟ مشکل اخلاقی؟»

پیگیر شده بود، بهش گفته بودند: «گزارش شده که با لاکِ ناخن رنگی می آیی دانشگاه و این طور دانشجوهایِ پسر را تحریک می کنی.» بعد یک به یک برایش گفته بودند که کجا و با چه رنگِ لاکی یا چه نوع آرایشی تویِ محیطِ دانشگاه دیده شده است.

ترمِ آخرش است و دور از خانواده هم درس می خواند، بنابراین از ترمِ دیگر هم بهانه و دلیلی برایِ ماندن در شهرِ دانشگاهی اش ندارد. گفت: «این همه مدت تویِ محیطِ دانشگاه سرم به کارِ خودم بود و فقط رفته و آمده بودم، حالا بی دلیل داشتند وصله ای بهم می چسباندند، واقعا مانده بودم که تویِ این اوضاع چه باید بکنم؟» افتاده بود به التماس کردن که گزارش را رد نکنند، کاری کرده بود که آخرِ سر ازش تعهد گرفته بودند و قول داده بودند که گزارش مشکلِ اخلاقی به خاطرِ لاک زدن تویِ پرونده اش درج نمی شود. وقتِ بیرون آمدن از اتاق بهش گفته بودند: «دخترِ شیرینی هستی، بیشتر مواظبِ خودت باش.»

خودش گفت: «هیچی نتوانستم بگویم، از اتاق شان بیرون رفتم و در را پشتِ سرم بستم.»

شیرین؟

یک دیدگاه برای ”لاکِ شیرین

  1. سلام خوبی حالا این پای آلبالو ماله کجاست تو ایرانه آدرس بده مام بریم بخوریم

پاسخی بگذارید

