پر از لذتِ دمادم

آمدم خانه، دوش گرفتم، کتری را گذاشتم رویِ گاز تا آب جوش بیاید بعد دو قاشق چای تویینینگ را تویِ قوری زرد رنگمان ریختم و قوری را رویِ کتری گذاشتم تا چای دم بکشد. دراز کشیدم رویِ کاناپه و پتویِ چهار خانه ی نارنجی و سفیدمان را کشیدم رویِ پاهایم که بدم می آید لخت بمانند، میلِ ناهار خوردن نداشتم.

سیب گاز زدم و چهار تا ماگِ بزرگ چای با نقلِ بیدمشک خوردم و پشتِ سرِ هم رفتم تویِ دستشویی مثانه ام را خالی کردم و برگشتم و دراز کشیدم… صدایِ زنگِ اس ام اسِ گوشیِ موبایلم آمد، روزبه نوشته بود: «مسعود تنهایی پوسیدم؛ امشب نمیای اینجا؟» تا یک ساعت بعدش داشتم جوابهایِ احتمالی را تویِ ذهنم مرور می کردم، آخرِ سر نوشتم: «جانِ روزبه اصلا حس و حال تکون خوردن از جام رو ندارم… خسته ام» جواب داد: «باشه، ولی حواست باشه زخم بستر نگیری.»

یادِ روزهایِ آخرِ پدربزرگ افتادم که دیگر امیدی بهش نبود و یک گوشه تویِ جا مانده بود و می گفتند به احتمالِ زیاد زخمِ بستر می گیرد اما نگرفت، نگذاشتیم بگیرد تا روزِ آخر… چه روزهایی بود که همه مان با هم بودیم و حواسمان جمعِ هم بود.

بابا دیر کرده بود، دیرتر از همیشه، زنگ می زدم و در دسترس نبود، برایِ غذایِ بابا هم هیچی درست نکرده بودم و عذابِ وجدان گرفته بودم که الان خسته و گرسنه می آید و تویِ خانه هیچ چیزی پیدا نمی شود، سه تا سیب زمینی را گذاشتم آب پز بشود که کوکو درست کنم و دوباره دراز کشیدم. شماره ی بابا را گرفتم، داشت برمی گشت خانه، تویِ مترو بود.

بابا آمد، آبِ سیب زمینی ها تمام شده بود و سیب زمینی ها چسبیده بودند به تهِ قابلمه ی تفلونِ قرمز رنگِ جهیزیه ی مامان، از خیرِ کوکو درست کردن گذشتم، حال و حوصله ی شام خوردن هم نداشتم، دراز به دراز رویِ تختِ گوشه ی اتاقم افتادم.

دلم هوایِ تازه می خواهد.

یک دیدگاه برای ”پر از لذتِ دمادم

پاسخی بگذارید

