خشم

خشمگین‏ام؛ نمی‏فهمم از کی و از چی، یعنی خودم هم هیچ نمودِ عینی برای این خشمگین بودن‏ام سراغ ندارم، یک چیزی که انگشتم را رویش بگذارم و بگویم این، این دارد اذیت‏م می‏کند و باید حذفش کنم، باید کنارش بگذارم. اما از خودِ خشمگین‏ام می‏ترسم، از این خشمی که ذره ذره تویِ وجودِ من جمع شده و شبیهِ -چیزِ دیگری به ذهنم نمی‏رسد- گلوله‏ی برفی بزرگتر و بزرگتر شده و همان داخل مانده، بیرون نریخته و حالا خودم خوب می‏دانم که آن‏قدر عصبانی‏ام و آن‏قدر خشمگین که این خشم اگر سر ریز کند قدرتِ این را دارد که همه چیز را خراب کند و اگر داخل بماند و فوران نکند مدام بزرگ‏تر و بزرگ‏تر می‏شود.

یک دیدگاه برای ”خشم

  1. مسعود خیلی خیلی حال کردم با این پستت . مدتهاست که همچین چیزی خواستم بنویسم ولی نمیتونستم جملاتی پیدا کنم که حسم رو باهاش بگم . حست رو درک میکنم تا نهایت . من هم خشمگینم ولی فرقم با تو اینه که میدونم از چی خشمگینم ودقیقا مثل تو اگر سرریز کنه خیلی بد میشه . نمیدونم شاید هم خوب باشه . ولی اگر بمونه زمالنی که سرریز کنه واویلایی میشه که بیا و ببین

  2. ببین. دو تا راه حل داری :
    اول اینکه ، یک آدم مطمئن رو پیدا کنی و از سیر تا پیاز زندگیت رو براش تعریف کنی و اون آدم، قابلیت این رو داشته باشه که از لابلای حرفهات،دلیل خشم رو تشخیص بده و بیرون بکشه. منظورم مطمئنا یک مشاور یا روانشناس می باشد.
    دوم اینکه، یک دیوار سیمانی و محکم پیدا کنی و سرت رو محکم بکوبی بهش. خشمت درجا تخلیه می شه!
    به شخصه راه اول رو توصیه می کنم. صد در صد تضمینیه و جواب می ده. در مورد خودم که ok بوده.

  3. من هم عصبانی و غمگینم. انگار این حس های بد توی هواست، توی برفی که نمی بارد،توی قیمتهایی که بالا می رود، توی پایان نامه ای که حتی یک صفحه هم جلو نمی رود….
    یک نفر می گفت:»بیایید با هم بنالیم»

  4. مشاوره که سرجای خود! ولی یه فرصتی گیر بیار برو یه جای دنج روی بلندی که از اونجا بتونی شهر رو زیر پاهات ببینی اونوقت از ته اعماقت داد بزن. اونقدر داد بزن تا اشک بجوشه توی چشمات. داد بزن و گریه کن و به دلیلش فکر نکن. بهتر میشی.

  5. روانكاو گزينه ي خوبيه ولي از اون بهتر اينه كه بنشيني و بنويسي بي پروا فقط براي خودت آنقدر بنويسي حتي چند شبانه روز تا دستت براي خودت رو بشه…نوشته هات بايد كاملا برهنه و وحشي باشن چون كسي قرار نيست اونا رو ببينه. بعد كه پيداش كردي بسوزونش. براي من اين بهترين راه بوده تا حالا و صبح روز بعد خالي از خشم پا به خيابان گذاشته ام.
    بدرود

  6. هم اكنون نيازمند ياري سبزتان هستيم!
    شما كتابي از بكت با ترجمه منوچهر بديعي كه توي بازار بشه پيدا كرد سراغ داريد؟
    اگه داريد تو رو خدا معرفي كنين يه دنيا ممنون ميشم.

    • یعنی حتما باید ترجمه ی منوچهر بدیعی باشد؟ از بکت که توی بازار کتاب فراوون پیدا می شود ولی این که ترجمه منوچهر بدیعی باشد را خیلی دقیق نمی دانم، باید بپرسم.

    • یکی داستانی است به اسم بنگ و دیگری داستانی به اسم نخستین عشق از بکت که هر دو را منوچهر بدیعی ترجمه کرده، این را که الان توی بازار موجود باشند خیلی مطمئن نیستم ولی توی گوگل سرچ کنید به گمانم نسخه پی دی اف شان موجود باشد.

  7. سلام
    تكنيكي يادت مي‌دهم كه عميقاً بهش ارادت دارم!
    هروقت تنها بودي، دو-سه تا بالش بگذار جلوت و تا مي‌تواني بهشان مشت و لگد بزن! بعضي‌ها البته عقيده دارند از چيزي شبيه چماق هم مي‌شود استفاده كرد، اما به نظر من مشت معجزه مي‌كند!
    آن وسط‌ها هركسي را كه دلت خواست توي ذهنت جاي بالش تصور كن، حتي خودت را. فحش هم اگر دادي، چه بهتر! فرياد هم كشيدي، كشيدي.
    توي خيلي از اين دوره‌ها و كلاس‌هايي كه الان مد است اين تكنيك را اجرا مي‌كنند، و من توي يكي-دو تا از اين كتاب‌هاي روان‌شناسي كه الان مد است هم خوانده‌ام. اسم هم دارد، اما يادم نيست حالا. از شما چه پنهان، نتيجه هم گرفته‌ام و لابد خوب بوده كه دارم توصيه‌اش مي‌كنم. بسي فرح‌بخش است!
    امتحان كن و اگر دوست داشتي نتيجه‌اش را بهم بگو.
    شاد باشي.

    • آخ، گفتی مشت که چقدر دلم می خواهد یک نفر را زیر مشت و لگد له کنم، حقیقی است، حقیقی…
      این هم بد تکنیکی نیست، شاید چاره کار باشد.

پاسخی بگذارید

