از دروغ و چند چیز دیگر

اهورامزدا! این کشور را از دشمن، خشکسالی و دروغ دور بدار. این دعای داریوش اول ئه امید. روی یکی از کتیبه‏های تخت جمشید نوشته شده. من این دعا رو یه خورده دستکاری‏ش کردم که وصف الحال بشه. امروز یه مطلبی درباره‏ش نوشتم و گذاشتم توی وبلاگم. به نظر من داریوش اول اگه الان زندگی می‏کرد دیگه نباید می‏گفت دور بدار. اگه داریوش اول این‏جا باشه بگه دور بدار خود داریوش هم داره دروغ می‏گه. جمله‏ش دقیقن این ئه. اهورامزدا! به این سرزمین میایاد دشمن، خشکسالی و دروغ. ببین! گفته میایاد. یعنی این‏ها نبود اون هم دعا می‏کرد هیچ وقت نباشه. ولی الان همه‏ی این‏ها هست امید. الان باید بگه اهورامزدا! این کشور را از دشمن، خشکسالی و دروغ نجات بده. چون همه‏ی این‏ها هست.

«خشکسالی و دروغ- محمد یعقوبی- انتشارات افراز»

یک دیدگاه برای ”از دروغ و چند چیز دیگر

  1. سلام
    راجع به مجله ی نافه تو بلاگت نوشته بودی… من خوشم اومد خواستم بگیرم… اما اینجا چون تهران نیست هر مجله ای رو نمی یارن اگه هم بیارن خیلی کم میارن… میشه بگی شماره ی بعدیش کی قراره چاپ بشه که اون موقع من برم بپرسم؟

پاسخی بگذارید

