ما همه با هم هستیم

دیر شده بود، زیرِ پلِ سید خندان هم خبری از خطی هایِ ولی عصر نبود. پرایدِ نقره‏ای آمد و رویِ ترمز زد، داد کشید ولی عصر… ولی عصر. رفتم سوارِ ماشین بشوم، گفت: «کرایه‏اش شیشصد تومنه ها!» برگشتم، آقایی که پشتِ سرِ من بود در جوابِ راننده سرش را تکان داد و رویِ صندلیِ جلو نشست. یک زنِ مسنِ چادری آمد، پشتِ سرِ من منتظر ایستاد، گفت: «آقا من می‏خوام برم بلوار کشاورز باید همین ماشین ها رو سوار بشم؟» گفتم: «آره.» راننده هنوز داد می‏زد. دختری آمد، داشت با موبایلش حرف می‏زد، رفت سمتِ پراید که سوار بشود، راننده باز گفت: «کرایه‏اش شیشصد تومنه ها!» دختر برگشت سمتِ ما، گفت: «مثلِ این‏که کم کم همه داریم از اون بالا بالایی ها یاد می‏گیریم چطوری از هم بدزدیم.» زنِ چادری گفت: «این بیچاره هم گناهی نداره، اومده یه لقمه نون دربیاره.» من چیزی نگفتم. دختر گفت: «خانم من هم یک بیچاره‏ی دیگه، چون بالاسریِ من در حق‏ام اجحاف کرده باید من هم بزنم تویِ سرِ ضعیف‏تر از خودم یا باید اعتراض کنم حق‏ام رو بگیرم؟» راننده آمد جلوتر ایستاد، زن چادری گفت: «اشکالِ کار این‏جاست که همه می‏خوان حق‏شون رو بگیرن، همه می‏دونن بهشون ظلم شده و همه هم با هم سکوت کردن.» دختر انگار می‏خواست چیزی را به خودش ثابت کند گفت: «آره، آره، همه با هم‏اند، همه دارن یک حرفُ می‏زنن، فقط صداشون بلند نیست.» راننده گفت: «خانم من هم پشتِ شما ایستادم، بیاید سوار بشید، همون کرایه‏ی همیشگی رو بدید.»

سوار شدیم، ترافیک بود، من باز دیر رسیدم.

یک دیدگاه برای ”ما همه با هم هستیم

  1. سلام آقای مسعود آقا .. یه چیزی .. نمیدونستم توو کدوم پستت بگم. اون صفحه ی About رو اگه دوستش نداری حذف کن . اگه دوستش داری هم متن توش رو لا اقل تغییر بده… اون نوشته ی دیفالت وردپرس حرص میده ادمو. D:

    این کامنت رو هم اگه دوست داشتی حذف کن 🙂

  2. حالا اگه راننده هاتون مثل راننده های شهر ما، به محض مخالفت، چند تا حرف بارتون می کردم و بدون بحث اضافه می رفتی سوار ماشین بعدی می شدی، دیر نمی رسیدی.
    اگه جای شما بودم، برای تشکر از همدردی و همفکری راننده هم که شده، همون 600 تومن رو بهش می دادم

پاسخی بگذارید

