دلخوشی ها و نگرانی هایِ مجله ای

1. هفته نامه‏ی پیک سبز ظاهرا به مشکل برخورده و وضعیتِ ادامه‏ی کارش مشخص نیست، تلفنِ دفترشان دائم بوقِ اشغال تحویل می‏دهد و نشد که اطلاعاتِ دقیق تری بگیرم. آخرین شماره‏ی منتشر شده همان جلدِ زرد رنگ 11 شهریور است، پیک سبز به گمانم تازه داشت راه می‏افتاد و بخصوص صفحاتِ جنگ جمعه‏اش که این شماره‏ی آخر چند صفحه‏اش درباره‏ی مهدی اخوان ثالث است، پر و پیمان و خواندنی بود و حالا با این وضعیت یکی از خریدهایِ هفتگی‏ام تا اطلاعِ ثانوی کم شد.

2. همشهری داستان با آن شروعِ ناامید کننده‏ اش حالا در این دوره‏ی جدید و به همت نفیسه مرشد زاده، جوری است که می‏شود دلخوش بود به اولِ هر ماه که همشهری داستان را با لذت دست گرفت و ورق زد و کیف کرد. این دوره‏ی جدید البته صرفا مختصِ داستان نیست، مجله بخش هایِ دیگری هم دارد مثلِ روایت هایِ مستند یا درباره‏ی زندگی که بیشتر یک جور روایت گری اند تا داستان گویی. صبح نشسته بودم تویِ اتاق داشتم شکلاتِ milka می‏خوردم و روایتِ علی خدایی را از گوشه و کنارِ اصفهان می‏خواندم، صدایِ بچه ها از حیاطِ مدرسه‏ی پشتِ خانه می‏آمد، با خودم فکر کردم که همین لحظه چقدر خوشحالم که نشسته‏ام همشهری داستان می‏خوانم و دیگر مجبور نیستم محیطِ نفرت انگیزی مثلِ مدرسه را تحمل کنم.

3. چند روزِ پیش رفته بودم کتابفروشیِ مثلث که دو سه ماهی است حوالیِ خیابان دربند افتتاح شده، صحبتِ دو ماهنامه‏ ی نافه شد، یکی از بچه هایِ آنجا گفت ظاهرا نافه هم دچارِ مشکلاتِ داخلی شده و امکان دارد دیگر چاپ نشود، نگران شدم، پیشِ خودم گفتم خبر درست و دقیق را باید از محسنِ آزرم گرفت‏ که دیدم یک نفر پیش از من این سوال را پرسیده و آزرم هم جواب داده که مطالب آماده‏اند و فقط منتظرِ تایید مدیر مسئول برای چاپ‏اند. تا امروز البته هنوز خبری از نافه‏ی تازه نیست، امیدوارم مثلِ پیک سبز این بار یکی دیگر از خریدهایِ ماهانه‏ام کم نشود.

این‏جا را هم بخوانید.

یک دیدگاه برای ”دلخوشی ها و نگرانی هایِ مجله ای

  1. من براي اولين بار همشهري داستان گرفتم شماره مهرماه كه عكسشو گذاشتين. خيلي خيلي خوشم اومد بالاخره فكر كنم جاي خالي يه مجله تو برنامه هام پر شده باشه . اميدوارم البته! سوالم اين بود دوره جديدي كه گفتيد كي شروع شده يعني من شماره هاي قبلي رو هم بگيرم؟ ديدم تو خودش به سه شماره قبل اشاره شده يعني سه شماره قبلي تغييرات مثبت داشته؟
    ممنون ميشم يك كم راهنمايي كني مسعود جان.

    • آره، نسیم جان. دوره‏ی جدیدش همین سه شماره‏ی آخر است که به شدت خواندنی اند. قبل از این هم پنج شش شماره ای با سر و شکل متفاوت و با تحریریه ی دیگری بیرون می آمد که خیلی دندان گیر نبود.

پاسخی بگذارید

