پشتِ رویاها

مارک ها صرفا همان لباس یا ادکلن یا شامپو یا چیزی که ظاهرا نشان می دهند نیستند. پشت هر یکی شان رویایی جهانی خوابیده است. مثلا وقتی موهایم را با شامپوی کلیون می شویم یا از حمام که بیرون می آیم، مام کلیون زیر بغلم خالی می کنم، در همان لحظه دارم رویایی جهانی هم می بینم. حتا اگر حواسم نباشد و ماجراهای رویایم در ناخودآگاهم بگذرند. رویای جهانی. درست در همان لحظه، چند میلیون نفر مثل من دارند موهاشان را که با شامپوی کلیون کفی کرده اند آب می کشند و تازه زیر دوش، ترانه های عاشقانه هم می خوانند. چند میلیون نفر دیگر بازوهاشان را جلوی آینه قدی بالا گرفته اند و در حیرت اند که موی زیر بغل شان چقدر سریع رشد می کند و در همان حال مام کلیون به زیر بغل شان می مالند. اگر پای رویای جهانی در میان نباشد، شامپوهای خمره ای داروگر هم موهای آدم را چنان تمیز می کنند که وقتی زیر دوش روی موهایت دست می کشی، موهات قرچی صدا می دهد.

+ یوسف آباد، خیابان سی و سوم- سینا دادخواه- نشر چشمه

Advertisements

یک دیدگاه برای ”پشتِ رویاها

  1. تنها دلیل ما برای انتخاب مام ، ماندگاری و بوی آن است و هیچ اندیشه ی دیگری پشت آن نیست . در مورد شامپو هم ، دلیل انتخابمان این است که از جوانه ی گندم ساخته شده و «گیاهی» می باشد … و این بود رویای نهفته در پس ِ مام آدیداس سبز و شامپوی سینره ی ما .

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s