قایق سواری

مدت هاست دنبال رمانی می گردم که از یک طرف من را به شدت درگیر اعمال، حرف ها و زندگی شخصیت اصلی کند و از طرف دیگر، بدون نگرانی و استرس و دلشوره بابت شخصیت اصلی ِ داستان، خواندن را پیش بگیرم و جلو بروم… چیزی اگر در چنته دارید پیشنهاد کنید.

یک دیدگاه برای ”قایق سواری

  1. با تفاوت سلیقه ای مون در مورد کتاب ولی مدتهاس هیچ رمانی به اندازه «چهار درد» منو غرق خوندن نکرده .
    ببینم مگه امتحان نداری ؟!!


    مسعود: خب دارم از حالا برای بعد از امتحان ها خیال بافی می کنم… این جوریه که شب های امتحان میگذره.

  2. «سور بز» از «ماریو وارگاس یوسا» با ترجمه «عبدالله کوثری» را اگر نخوانده ای پیشنهاد میکنم.


    مسعود: یوسا را هم در برنامه گذاشته ام، مرسی…

  3. وقتی تکیه اصلی را روی شخصیت بگذاری، نمی شود با قصه درگیر نشد. و بعد هم مگر چند تا داستان خوب توی این دنیا تعریف می شود که همه چیز خوب و مثبت باشد و هیچ استرسی گریبان کسی را نگیرد؟هوم؟
    اگر دلت خواست، من «قهرمانان و گورها» از ساباتو را پیشنهاد می کنم که هی از دست شخصیت هایش حرص بخوری و درد بکشی.
    ولی اگر می خواهی بخوانی که روایت را شنیده باشی و جاهایی شوکه شوی و دل ای دلی کنی تا آخر داستان، پیشنهاد «نکسوس» هنری میلر است.محشر!
    ها راستی «زندگی در پیش رو» ی رومن گاری را که خوانده ای؟


    مسعود: مرسی بابت پیشنهاد ها، زندگی در پیش رو و نکسوس را پیش از این خوانده ام ولی مدت هاست می خواهم تونل و قهرمانان و گورها را از ساباتو بخوانم که یادم رفته بود، خوب شد یادم اوردید.

  4. سلام.
    نمي شه كه آدم بدون دلشوره كتاب بخونه…ميشه؟ بالاخره يه فكر كوچيك يا يه نگراني داري
    من تازگي كتاب «كوري» رو خوندم.خيلي هم درگيرش شدم.
    اگه نخوندي… اين رو پيشنهاد مي كنم


    مسعود: شاید منظورم را خوب نگفتم، بعضی کتاب ها موقع خواندن ادم را عذاب می دهند، حالا موقعی است که می خواهم فقط بخوانم، عذاب نکشم.

  5. من حست رو فهمیدم. گاهی خودم هم دلم می خواد رمان یا داستانی بخونم که روان و گرم و ملایم باشد مثل دراز کشیدن توی قایقی که روی موج های یک دریای آرام، با ملایمت بالا و پایین می رود…

پاسخی بگذارید

