Life expectancy

این کلاس زبان یکشنبه ها عالی است، استاد لیدر کلاس است و وظیفه اش گرم نگه داشتن تنور مباحثی که خودش طرح می کند. امروز بحث « طول عمر مورد انتظار » را مطرح کرد. همان اول کلاس شروع کرد به پرسیدن این سوال که هرکدام شما فکر می کنید تا چند سال دیگر زنده باشید؟ کدامتان فکر می کنید که عمری نزدیک به هفتاد یا هفتاد و چند سال داشته باشید؟ و جالب اینجاست که هیچ کدام از بچه ها برای سوالات استاد جوابی نداشتند. خود استاد اعتقاد داشت که جواب ندادن بچه ها بیشتر بخاطر تجربه های منفی است که درباره ی این موضوع داشته اند، می گفت اگر ذهنیات هرکدام از شما را موقع طرح این سوال کنار هم بگذاریم به چند نکته ی مشترک می رسیم: « شرایط جامعه ی که در آن زندگی می کنیم »، « روند رو به رشد بیماریهای مختلف ی که هرکدام از اطرافیان ما دچارش می شوند » و « سبک زندگی هر کدام از ما در چند سال آینده ».
استاد عقیده داشت که با توجه به شرایطی که در حال حاضر دارد مطمئن است که تا نود و چند سالگی هم عمر می کند، دوست دارم استاد زبان را در نود و چند سالگی ببینم.

یک دیدگاه برای ”Life expectancy

  1. خب پاسخ خودت به این پرسش رو هم می نوشتی.پرسش جالبیه.منم زیاد درباره ش فکر کردم. اما همیشه نصفه نیمه رهاش می کنم چون مطمئنم که واقعیت با خیالات من فرق زیادی داره.
    یا حق

  2. خیلی قشنگه
    خیلی خوبه آدم جوری زندگی کنه که بتونه بگه تا کی زندست
    من که تا همین فردا رو شک دارم
    اما اگه قرار باشه 80-90 سال عمر کنم
    حوصلم سر نمیره؟
    یعنی این همه سال چی کار کنم؟
    چه سوال سختیه

  3. چه جالب!!! من قبلا هميشه مي گفتم دوست دارم تا 40 سالگي زندگي كنم …ولي حالا كه دارم به ش نزديك مي شم اعتراف مي كنم كه اصلا بهعددش نمي تونم فكر كنم. ولي فكر نمي كنم زياد عمر كنم…..مشكوكم مشكوكم …

  4. دقیقا درست میگه و البته به این هم فکر کنید که دقیقا هر سنی رو که تعیین کنی یجوری باعث میشه برنامه زندگی رو بر پایه اون بریزی.البته به نظرم بهتره اول هدفهای زندگی مشخص بشه بعد ا اون سن خودش پیش خواهد رفت!!!1
    خیلی خوبه فکر کردن به این جور سوالا خیلی خوشم اومد:دی

پاسخی بگذارید

