همان همیشگی

یک- چه حالی دارد وقتی از هشت صبح تا سه بعد از ظهر مجبور باشید با تئوری ها و نمودار های اقتصاد خرد سر و کله بزنید؟ من که چهارشنبه بعدازظهر تلو تلو خوران سرم را پایین انداختم و وسط کلی گرد و خاک که از زمین و آسمان می بارید سرم را پایین انداختم و خانه رفتم!
دو- دانشگاه همان محیط سابق است، ما همان دانشجویان جزوه نویس و استادها و جزوه ها و اندیشه هایشان همان تغییر ناپذیر های همیشگی. همه چیز مثل گذشته است، فقط این وسط اسم ها عوض شده است.
سه- به تعدد فعل محنوس « است » در نوشته ی بالا توجه کنید!
چهار- شاید تصمیم بگیرم این کافی نت آمدن های گاه و بی گاه را از این هم کمتر کنم. هر بار کافی نت آمدن مساوی است با نیم تا یک ساعت استفاده از سیستم که هزینه ای بین پانصد تا هزار تومان دارد. یک روز در میان هم که بیایم می شود چهار روز در هفته که هزینه ای نزدیک به چهار هزار تومان دارد و یک ماهش می شود شانزده هزار تومان که خودش کلی پول است بخصوص که الان بیکار هم هستم و هراس به پایان رسیدن این جیره ی ماهیانه همیشه وجود دارد. می بینید ذهن تحلیل گر اقتصادی ام چطور به کار افتاده؟!!
از طرف دیگر وبلاگستان فضای خاصی دارد، کافی است که یکی دو روز این طرف ها پیدایت نشود تا از کلی ماجرا و حرف و خبر عقب بمانی و وقتی سراغشان می آیی تو هستی و کلی مطلب که باید بخوانی و کلی حرف که می خواهی بزنی و کلی پیغام که بی جواب مانده اند و وقتی که همیشه کم است و …
گاهی از اینجا که می روم تا مدت ها ذهنم مشغول اتفاقات اینجاست. خیلی فرق می کند که شما توی خانه نشسته باشی و اتفاقات اینجا را دنبال کنی تا اینکه هر از چند گاهی فقط سری بزنی و بگذری.
بعضی وقتها که سراغ وبلاگستان می آیم احساس عقب ماندگی می کنم.
پنج- دنبال کار می گردم، چند تایی رزومه پر کرده ام و فرستاده ام که هنوز خبری نشده است.
شش- گاهی این چند گانه نوشتن هم خیلی مزه می دهد.
هفت- طبیعی است که آسیاب های بادی می پوسند/ چرا توقف کنم؟*
* فروغ فرخزاد

یک دیدگاه برای ”همان همیشگی

  1. مگه این دانشگاه شما سایت نداره که میای کافی نت ؟!!
    همین است ها و روزمرگی ها هم گاهی وقتا عالمی داره مسعود خان ! ناشکری نکن !

  2. منم همون سوال لیلا رو میخواستم بپرسم. مرسی لیلا جون.
    مگه نوز تو فوق باید خرد بخونین ؟!!! چیز دیگه ای نداره رشتتون ؟!!
    با اینکه فرانسه ی فردوسی قطب علمی ایران ست اما دقیقا همون مورد 2 است. اصلا ناراحت نیستم که فوق لیسانس فرانسه نخوندم.
    ایشالله که پیدا میکنی کار

  3. خلاصه هر کاری می کنید بکنید اما لذت خواندن پستهای خوب تجربه های آزاد را از ما نگیرید…
    حسابی اقتصادی شده اید!!!

  4. سلام
    1-دیگه هیچ حسی ندارم خوشبختانه دو واحد بیشتر اقتصاد نداشتیم که با دو واحد مالیه ی عمومی میشد 4واحد اونم شکر خدا پاس شد!
    2-دقیقن حق با شماست
    3-بله خیلی است .
    4-……من ولخرجم همیشه پول کم میارم.توضیح خاصی ندارم و تحلیلی هم!
    5-کمکی از دست من بر نمیاد.
    6-چندگانگی در عین وحدت! چون ذهن یک نویسنده این پاره ها رو نوشته.
    7- راه از میان مویرگ های حیات می گذرد
    چرا توقف کنم؟

    8-چرا دست از سر یعقوب بخت برگشته بر نمی دارن! اول بهش جایزه می دن بعد حالشو به این شدت پس می گیرن!

  5. آره … من که یه جورایی معتاد شدم به این وبلاگستان … می تونی این 16 تومان ها رو هم حساب کنی ببینی که اگه چند سال نیایی کافی نت می تونی یه کامپیوتر قابل حمل و نقل و همراه ( فارسی رو پاس داشتم ) بخری…

  6. سلام
    دانشگاه ها اکثرا همین جورن.ولی چه میشه کرد؟
    امیدوارم موفق باشی. ولی این اینترنت و وب گردی همه رو معتاد کرده اونم بد رقم.

  7. پس چرا به ٯانشگاه دوره ی لیسانسم – آغ7قع مشق می گن؟
    راستش من تازه دارم مزه ی دانشجو بودن رو می فهمم. نه اینکه بخوام به دانشگاه دوره ی لیسانسم – آزاد اهواز – ایراد بگیرم که حتی همین دانشگاه تهران هم به جور دبیرستان مختلط هست. ولی دپارتمان ما حداقل تو ظاهر و تو محتوای کلاس شبی شباهت به دانشگاه واقعی نیست. بگذیم از اینکه ساعت 12 تا 1 فلج می شه و خدا می دونه چه قدر پرت زمانی این وسط …..
    استادمون دیروز می گفت ما جهان سومی ها فقط بلدیم غر بزنیم و ناله کنیم. راه حل ارائه بدید.
    راه حلش می دونی چیه مسعود؟ اینکه با وجدان کار کنیم. به قول آقای … یادم نیست استاد مبانی جامعه شناسی …آها آقای عباسی ….می گفت تو خوب باش….تو خوب باش ..خوب درس بخون. بسنده نکن به اون نظریه های مسخره و فسیل…بگرد ..بچرخ….بذار ذهن پرسشگرت به جریان بیفته…

  8. فکر کنم اولین باریه که من به اینجا سر می زنم و تو یادداشت تازه ای ننوشتی … حس جالبی دارم ! احساس می کنم زمان رو نگه داشته م

  9. خونه تکونی کردین؟
    قالب تیره؟ نکنه دلتون گرفته ؟
    خوشحال می شم نظرتون رو در مورد اهدا عضو بدونم
    البته اگه دوست داشتین

پاسخی بگذارید

